Waarom is er een trend van krijtborden in de horeca? Waarom koop je een krijtbord voor in jouw koffiebar, restaurant of lunchroom? In deze blog lees je wat een krijtbord naar je klant toe uitstraalt en hoe je je kunt onderscheiden van andere zaken.
Krijtbord: een persoonlijke boodschap
Een met de hand getekend krijtbord is persoonlijk. Het lijkt alsof het naar jou toe is geschreven, omdat het menselijke in het werk er in terug te zien is. Dat is anders als je gedrukte reclames gebruikt. Ik vergelijk het met een handgeschreven kaartje of een kaartje dat via internet is verstuurd waarbij de tekst is geprint. In beide gevallen heeft de afzender moeite gestoken in het versturen van een boodschap, maar toch voelt het handgeschreven kaartje persoonlijker voor mij aan.
Krijtbord: met de hand geschreven
Een krijtbord is met de hand beschreven. De tekeningen zijn met zorg en aandacht op het bord getekend. Er is nagedacht over de letterstijl en de afbeeldingen, zodat je boodschap optimaal naar de klant wordt geuit. Als je zelf je producten bereid of lokale producten verkoopt, dan kun je het ambachtelijke ook uitstralen met je krijtbord. Mensen denken hierdoor dat het product verser is. Als ambachtelijk bedrijf is het slim om voor ambachtelijke reclame uitingen te kiezen. Je trekt de lijn van handgemaakte producten door tot je communicatie naar de klant: in verpakkingen, prijsbordjes en krijtborden.
Krijtbord: presentatie van je onderneming
Als je handgemaakte tekeningen op je krijtborden hebt staan, dan straalt dat uit dat je je producten met de hand bereid. Jouw ambacht straal je naar de klant uit in de presentatie van je zaak. Hierbij moet je denken aan een krijtbord dat met de hand beschreven is, net zoals jij je producten met de hand bereid. Je ziet die tekening op het bord staan, het is actueel en tijdelijk. Je kunt het zo wegvegen. Dit tijdelijke karakter van deze borden heeft ook weer een link met de versheid van je producten. Misschien gebruik je wel tijdelijke, seizoensgebonden ingrediënten. Daarnaast is eenheid in de visuele communicatie naar de klant belangrijk om je boodschap goed over te brengen en te blijven hangen bij de klant. Jouw huisstijl kun je terug laten komen op je krijtborden.
Krijtbord: menubord of stoepbord
Veel winkels en horeca-ondernemingen hebben gedrukte reclame- en menuborden. Je onderscheidt je van deze zaken door een krijtbord te kopen voor je zaak. In deze blog heb ik geschreven over het reclametekenen in de 20ste eeuw. Je kunt een menubord boven de balie hangen waar klanten kunnen zien wat je aanbiedt. Maar je kunt ook een stoepbord kopen en hiermee langslopende klanten verleiden je zaak te betreden.
Krijtbordtekenaar
De boodschap die je op je krijtbord tekent kan een klant overhalen je zaak te betreden. Denk aan een tekening van appeltaart met slagroom. Het water loopt de klant in de mond en zij loopt naar binnen. Door gebruik te maken van tekeningen laat je je klant al een plaatje zien en hoeft zij dit niet in haar hoofd te maken. Door de tekeningen van je producten laat je mensen in beeld zien wat je verkoopt. Dit trekt meer mensen aan. Op mijn Instagram en blog geef ik je tips om dit soort tekeningen met krijt en krijtstiften te maken. Mocht je daar geen tijd voor of zin in hebben, dan kun je natuurlijk ook een krijtbordtekenaar inhuren. Heb je een krijtbord gekocht en wil je daar een tekening op plaatsen? Vul dan het formulier in en ontvang een vrijblijvende offerte.
0 reacties